Wednesday, March 9, 2011

Shri Mataji Nirmala Devi -ийн урлагийн талаар хэлсэн зарим нэгэн үгнээс
































"Урлаг нь ямар нэгэн юмаар таны зүрхтэй л холбоотой, 
таны тархитай биш."

  "Хэрвээ  хүн юмыг толгойгоороо тайлбарлаж чадахааргүй болвол, хүн өөрийгөө илэрхийлэхийн тулд урлагруу \чиглэн\ хандаж эхэлдэг, бодлоор ч юмуу амаараа хэлж чадаахааргїй болсон зүйлийг илэрхийлэх хүсэлдээ – хүн бэлэгдэлийн хэлбэрлүү шилжиж эхэлдэг.Уран бүтээлчид тийм байдаг. Мөн яруу найрагчид өөррийн сэтгэхүйгээ
өргөтгөн тэлж 
бэлэгдэлийн хэлбэрийг бүтээдэг....
Бодь болж,“Зулай нээгдсэний” дараа, (сэтгэл сүнс сэргэхлээр) таны сэтгэхүй - үнэн байдалтай нийлэн, үнэн байдлыг /уран бүтээлдээ/ хөндөн тодотгох болдог. Тэгээд урвал гуйвуулалд орсон тэмдэг бэлэгдлийг орхин, та бэлэгдлийг бодит байдалд хүрч, үнэн байдлыг цухуйлгах хүргэх болдог.”                                                               Дивали 1993                                                                          
  
Төөсөөлөл бол үнэн байдал биш,  мөн бүдүүн баараг юм мөн адил
үнэн биш. Жишээ нь яруу найрагч хүн цэцэг хараад – ‘яасан гоё цэцэг вэ,
түүний үзэсгэлэн гоо ...’  -гээд янз бүрийн өгүүлэл цэцэгний тухай
туурвих байх л даа. Сэтгэхүйн төсөөлөл муутай хүн жишээ нь: "мэдэхгүй
ээ, энэ цэцэг хэдэн төгрөг болох бол, яаж /энэ цэцгийг/ тавибал
зүгээр бол, үүний ашиг нь ямар бол, аж ахуйн хэрэгцээ нь юу байна"
гэж боддог. 
...Яруу найраг, утга зохиол нь амьдарлын нарийн нууцгай бүхнийг
цухуйлган илчилж байдаг.”                                                           Лондон 1982

  “Яруу найрагч болгон үнэн байдлыг өөрөө өөрийнхөөрөө ялгаа бүртэй
харан, ялгаа бүртэйгээр өгүүлдэг. Гэхдээ, хэрвээ, тэр хүн үнэнхүү яруу найрагч бол, гол утга, мөн чанарыг нь хэвээр нь үлдээн гаргадаг.”                               Лондон 1984


“Боловсорсон сэтгэлтэй/ зулай нь нээгдсэн хүний дотор гоо зүй бий
болдог. Тийм хүн юм бүхний гоо үзэсгэлэнгийг нь харж эхэлнэ.  Ярианы
уран  илэрхийлэл нь сайжирна. Гарны хөдөлгөөн нь өөрчлөгдөнө,
мөн таны стиль өөрчлөгдөн боловсронгуй болно. Маш үзэсгэлэнтэй
хүн болон хувирна. Гоо зүй таны дотор танд бий болно. Та гэнэт
маш мундаг зохиолч ч болж болно... Мөн хэрвээ та зураач бол маш
мундаг зурдаг болно. Зураг зурахдаа шинэ сэтгэмж,  санаа орж ирэн,
шинэ гоо зүйн мэдрэмжтэй болно. Эгшиглэх хөгжмийг ч та бүрэн
ойлгодог болно. Хүн сонгодог хөгжим гэж юу байдаг гэдгийг мэдэхгүй
байж болно, гэхдээ та нар хөгжмийн нарийн утгыг ойлгож эхлэнэ.
Сонгодог хөгжимнөөс ямар ая нь таны "Аатма"(мөн чанарт)-нд сайн гэдгийг 
мэдэх болно. атма" сэтгэл чинь бүх юмыг тэр (байгаа) түвшнээсээ хэмжин  
шүүж эхлэнэ.                                                                                 Дивали 1977

“Бодь болж, зулай нь нээгдсэний дараа та нар хязгааргүй бүтээлч
болж хувирна - юм бүхэнд уран бүтээлч хандлагтай, ялангуяа
бусдыг сэхээрүүлэхдээ, мөн өөрсдийн амьдралдаа, урлаг, дуу
хөгжим, утга зохиол, жүжиг, драм... өөрсдийн хийж байгаа бүхэл
юмандаа хязгааргїй бүтээлч болон хувирна....
       Уран бүтээлээрээ бусад хүнд урам зориг, дэвшилт нөлөө үзүүлэх
болно. Тэд та нарыг хараад сэдэв санаа урам \онгод\ олон авах
болно. Та нар бол хойш сүүдэрт суух хүмүүс биш юм, харин
нээлттэйгээр гадгаш, түрэмгий онгироо зангүйгээр, бүрэн төлөв
байдлаараа нээлттэй гарч ирэх хүмүүс юм. Тэгээд бусдад өөрсдийн
талаар, тэдний талаар, \нийт том ерөнхий ухаарлаараа\ хүмүүсд 
үнэхээр  үлэмжийн сайхан сэтгэгдэл  төрүүлэн авчиран байх болно.”
                                                                                                   Дивали 2000

      "Амьдарлын алхамдаа, ямар нэгэн хэмжигдхүүнд -  мундаг жүжигчин, урлаач, эрдэмтэн,  - юунд ч байямар нэгэн ололт олъё гэж бодож байвал, бясалгах хэрэгтэй гэдгийг санах нь Сахаджа Йоганд  маш чухал. Эс тэгвээс сэргээсэн Кундалийни (оюуны хүч) нь доошоо буугаад, бүх авъяасаа хүн буцаад алдчихдаг.
   Энэ бол хэлэх хэрэгтэй нэгэн үнэн баримт юм."
                        Шри Кришна Пүджа 1988

      "Бүхийл  мундаг уран зохиолч, яруу найрагчид
- Виллиам Блэйк, юмуу хэн ч байсан -
тэдний хийсэн юм бүхэн нь /тийм байгаа нь/,
яагаад гэвэл тэдний сэтгэлд "тэр хайр" агуулагдан байсан учир, тэд "тэр
хайрыг" илэрхийлэх гэсэн улмаас эдгээр бүх юмыг бүтээсэн юм.
Тэгвэл та нар  яагаад мөн адил тийм болж болохгүй гэж?"
                                   Махалакшми Пүджа 1992, Брисбэйн


No comments:

Post a Comment